Grafisch ontwerp

House of Sports

Via onze klant Xsaga, werden de Hazen gevraagd om voor het sports marketingbureau House of Sports de aankleding te helpen realiseren van het evenement de Coolste Baan van Nederland. Dit is een schaatsbaan voor iedereen, waar sport & entertainment en breedtesport & topsport op een unieke wijze samen komen. De editie van 2018 was extra bijzonder met de ISU WK Allround als spectaculair slotstuk. In 2018 is het 125 jaar geleden dat Jaap Eden zich in Amsterdam liet huldigen als de officiële eerste wereldkampioen allround schaatsen. Na 125 jaar keerde de ISU WK Allround terug naar Amsterdam en brachten wij een eerbetoon aan alle wereldkampioenen die in de voetsporen van Jaap Eden zijn getreden.

Voor dit evenement moest het Olympisch Stadion in Amsterdam helemaal getransformeerd worden tot de Coolste Baan van Nederland. Dit vereiste heel veel posters, (gevel-)doeken, panelen, vloerpanelen, wanden, schermen en banieren die allemaal een ‘de Coolste Baan van Nederland’-uitstraling moesten hebben. Dit keer was ‘Winterlandschap met ijsvermaak’ (1608) van Hendrick Avercamp gebruikt als ondergrond op alle wanden, vloeren en uitingen ontworpen door ME-Studios. De processoren stonden te stomen onder het verwerken van al de pixels uit deze hoge resolutie reproductie van het beroemde schilderij dat in het Rijks Museum hangt.

Maar de overweldigend eenduidige aankleding van het Olympisch Stadion als Coolste Baan van Nederland was indrukwekkend. En allemaal mede mogelijk gemaakt door de Hazen.

Wat klanten zeggen:

Toen ik net voor mezelf begon was ik op zoek naar een creatief bureau met gedreven en enthousiaste mensen die mij konden helpen mijn idee te vertalen, zonder daarbij gelijk tegen torenhoge kosten aan te lopen. Het begon met de Amstel Tafel huisstijl en website en daarna uitwerking van het Meetables concept voor unieke vergaderlocaties in de omgeving van Amsterdam, Utrecht en ’t Gooi. Het is fijn werken omdat ze altijd snel reageren, meedenken, niet te beroerd zijn om er een schepje boven op te doen als ze denken dat dat nodig is om tot de juiste keuze te komen, maar daarnaast ook kritisch durven te zijn. Ze voelde gelijk goed aan waar ik voor stond en hebben dit moeiteloos weten te vertalen in het concept zoals het nu staat. Mede hierdoor zijn beide labels een succes geworden. Kortom ik ben heel blij met de Hazen.

Jacintha Ruppert, Meetables