Grafisch ontwerp

House of Sports

Via onze klant Xsaga, werden de Hazen gevraagd om voor het sports marketingbureau House of Sports de aankleding te helpen realiseren van het evenement de Coolste Baan van Nederland. Dit is een schaatsbaan voor iedereen, waar sport & entertainment en breedtesport & topsport op een unieke wijze samen komen. De editie van 2018 was extra bijzonder met de ISU WK Allround als spectaculair slotstuk. In 2018 is het 125 jaar geleden dat Jaap Eden zich in Amsterdam liet huldigen als de officiële eerste wereldkampioen allround schaatsen. Na 125 jaar keerde de ISU WK Allround terug naar Amsterdam en brachten wij een eerbetoon aan alle wereldkampioenen die in de voetsporen van Jaap Eden zijn getreden.

Voor dit evenement moest het Olympisch Stadion in Amsterdam helemaal getransformeerd worden tot de Coolste Baan van Nederland. Dit vereiste heel veel posters, (gevel-)doeken, panelen, vloerpanelen, wanden, schermen en banieren die allemaal een ‘de Coolste Baan van Nederland’-uitstraling moesten hebben. Dit keer was ‘Winterlandschap met ijsvermaak’ (1608) van Hendrick Avercamp gebruikt als ondergrond op alle wanden, vloeren en uitingen ontworpen door ME-Studios. De processoren stonden te stomen onder het verwerken van al de pixels uit deze hoge resolutie reproductie van het beroemde schilderij dat in het Rijks Museum hangt.

Maar de overweldigend eenduidige aankleding van het Olympisch Stadion als Coolste Baan van Nederland was indrukwekkend. En allemaal mede mogelijk gemaakt door de Hazen.

Wat klanten zeggen:

Kort na oprichting van ons bedrijf in 2011 is het team van de Hazen gestart met het ontwikkelen van onze externe uitingen. Eerst via een marketingbureau en nu al geruime tijd zonder enige tussenschakels. Ik ervaar onze samenwerking als uiterst prettig. Het is fijn dat het hele team met bestaande huisstijl en richtlijnen onze uitingen kan doorvertalen en laat meegroeien met de ontwikkelingen die wij doormaken. Praktisch, creatief, meedenkend en toegankelijk zijn waarden die passen bij deze samenwerking!

Thijs Uylenbroek, Marketing Landmarkt