Desktop publishing (DTP)

Rituals Cosmetics

Rituals Cosmetics klopte in 2006 bij de Hazen aan omdat ze op zoek waren naar een partij die heel snel kon schakelen op DTP-vlak en die eenheid kon brengen in hun communicatiematerialen. Lees en bekijk hieronder wat we doen voor Rituals en hoe we dat doen.

Na wat eerste kleine klusjes werd Rituals Cosmetics snel duidelijk dat we inderdaad heel erg snel kunnen schakelen qua opmaak en vormgeving. Ook werd hun steeds meer duidelijk dat we eenheid in hun communicatiematerialen konden brengen. Het werk dat we voor Rituals doen vereist een hechte samenwerking met drukkerijen. Alle logistiek qua drukwerk en verwerking wordt beheerd door onze partner “Drukkerij Dijkgraaf”. Alle uitingen worden in overleg met hun afgestemd zodat iedere uiting, op wat voor materiaal dan ook, dezelfde uitstraling verkrijgt, qua kleur en diepgang.

Wat begon met een paar kleine klusjes per week is nu uitgegroeid tot een zeer intensieve samenwerking voor bijna alle offline communicatieuitingen. Van prijskaartjes tot posters, bijna alle geprinte communicatie uitingen die je in één van de 450 winkels van Rituals Cosmetics ziet werken wij uit. Momenteel richten we ons volledig op het uitwerken en beheren van alle communicatiematerialen in alle landen waar Rituals actief is (100-en uitingen in 12 talen). Jarenlang hebben wij ook de visuele uitstraling bepaald. Het archief dat wij beheren bevat meer dan 20.000 opmaakbestanden en vraagt dus ook om een goede organisatie zodat bestanden direct gevonden zijn en aangepast kunnen worden.

Wat klanten zeggen:

Ik ben ongelofelijk blij en tevreden met alles wat de Hazen de afgelopen jaren voor mij hebben gedaan en betekend. Van het ontwerpen van mijn cdhoes tot een flyer voor de Babette Labeij music academy; De Hazen leveren elke keer weer topwerk af en snel! Dennis begrijpt meteen wat ik bedoel en vult alles altijd zeer smaakvol in. Daarnaast vind ik het heel bijzonder dat ze totaal verschillende stijlen kunnen laten zien. Vandaar ook dat ik denk dat De Hazen voor wat voor product dan ook kunnen worden ingezet. Of het nou om een hoes van een pop cd gaat of een reclame voor een geurtje, ze weten er altijd iets origineels en heel persoonsgericht van te maken. Daarnaast zijn het ook nog eens de meest vriendelijke, no bullshit mensen die ik ken in deze industrie en daar houd ik van. Geen blabla maar gewoon goed werk afleveren.

Babette Labeij, vocal coach