Desktop publishing (DTP)

Rituals Cosmetics

Rituals Cosmetics klopte in 2006 bij de Hazen aan omdat ze op zoek waren naar een partij die heel snel kon schakelen op DTP-vlak en die eenheid kon brengen in hun communicatiematerialen. Lees en bekijk hieronder wat we doen voor Rituals en hoe we dat doen.

Na wat eerste kleine klusjes werd Rituals Cosmetics snel duidelijk dat we inderdaad heel erg snel kunnen schakelen qua opmaak en vormgeving. Ook werd hun steeds meer duidelijk dat we eenheid in hun communicatiematerialen konden brengen. Het werk dat we voor Rituals doen vereist een hechte samenwerking met drukkerijen. Alle logistiek qua drukwerk en verwerking wordt beheerd door onze partner “Drukkerij Dijkgraaf”. Alle uitingen worden in overleg met hun afgestemd zodat iedere uiting, op wat voor materiaal dan ook, dezelfde uitstraling verkrijgt, qua kleur en diepgang.

Wat begon met een paar kleine klusjes per week is nu uitgegroeid tot een zeer intensieve samenwerking voor bijna alle offline communicatieuitingen. Van prijskaartjes tot posters, bijna alle geprinte communicatie uitingen die je in één van de 450 winkels van Rituals Cosmetics ziet werken wij uit. Momenteel richten we ons volledig op het uitwerken en beheren van alle communicatiematerialen in alle landen waar Rituals actief is (100-en uitingen in 12 talen). Jarenlang hebben wij ook de visuele uitstraling bepaald. Het archief dat wij beheren bevat meer dan 20.000 opmaakbestanden en vraagt dus ook om een goede organisatie zodat bestanden direct gevonden zijn en aangepast kunnen worden.

Wat klanten zeggen:

Toen ik net voor mezelf begon was ik op zoek naar een creatief bureau met gedreven en enthousiaste mensen die mij konden helpen mijn idee te vertalen, zonder daarbij gelijk tegen torenhoge kosten aan te lopen. Het begon met de Amstel Tafel huisstijl en website en daarna uitwerking van het Meetables concept voor unieke vergaderlocaties in de omgeving van Amsterdam, Utrecht en ’t Gooi. Het is fijn werken omdat ze altijd snel reageren, meedenken, niet te beroerd zijn om er een schepje boven op te doen als ze denken dat dat nodig is om tot de juiste keuze te komen, maar daarnaast ook kritisch durven te zijn. Ze voelde gelijk goed aan waar ik voor stond en hebben dit moeiteloos weten te vertalen in het concept zoals het nu staat. Mede hierdoor zijn beide labels een succes geworden. Kortom ik ben heel blij met de Hazen.

Jacintha Ruppert, Meetables