Desktop publishing (DTP)

Rituals Cosmetics

Rituals Cosmetics klopte in 2006 bij de Hazen aan omdat ze op zoek waren naar een partij die heel snel kon schakelen op DTP-vlak en die eenheid kon brengen in hun communicatiematerialen. Lees en bekijk hieronder wat we doen voor Rituals en hoe we dat doen.

Na wat eerste kleine klusjes werd Rituals Cosmetics snel duidelijk dat we inderdaad heel erg snel kunnen schakelen qua opmaak en vormgeving. Ook werd hun steeds meer duidelijk dat we eenheid in hun communicatiematerialen konden brengen. Het werk dat we voor Rituals doen vereist een hechte samenwerking met drukkerijen. Alle logistiek qua drukwerk en verwerking wordt beheerd door onze partner “Drukkerij Dijkgraaf”. Alle uitingen worden in overleg met hun afgestemd zodat iedere uiting, op wat voor materiaal dan ook, dezelfde uitstraling verkrijgt, qua kleur en diepgang.

Wat begon met een paar kleine klusjes per week is nu uitgegroeid tot een zeer intensieve samenwerking voor bijna alle offline communicatieuitingen. Van prijskaartjes tot posters, bijna alle geprinte communicatie uitingen die je in één van de 450 winkels van Rituals Cosmetics ziet werken wij uit. Momenteel richten we ons volledig op het uitwerken en beheren van alle communicatiematerialen in alle landen waar Rituals actief is (100-en uitingen in 12 talen). Jarenlang hebben wij ook de visuele uitstraling bepaald. Het archief dat wij beheren bevat meer dan 20.000 opmaakbestanden en vraagt dus ook om een goede organisatie zodat bestanden direct gevonden zijn en aangepast kunnen worden.

Wat klanten zeggen:

Om te beginnen zeggen de Hazen wat ze doen en doen ze wat ze zeggen, zoals je van een professionele organisatie mag verwachten. Laat wat dat betreft hun enthousiasme en spontane reacties bij projecten je niet misleiden. Er wordt professioneel gewerkt. Aan alles is te merken, dat ze plezier hebben in wat ze doen. Een mijlpaal in onze relatie was, dat Dennis buiten de briefing om, zonder voorafgaande (financiële) afspraken voorstellen heeft gedaan voor een vernieuwde huisstijl, waar we zeer van onder de indruk waren en die inmiddels bij ons is geïmplementeerd. Over de fee zijn wij het naderhand makkelijk eens geworden.

Frank Sanders, C.E.O. Infra | Foodbrands